Pampa płytą roku 2018

Przedstawiamy zespół Willie Mae Unit, którego krążek “Pampa” został uznany przez czytelników kwartalnika Twój Blues za płytę roku w ankiecie Top Blues.

27 kwietnia 2019 roku zespół będzie można usłyszeć i zobaczyć w Chorzowie na gali Blues Top 2018.

Płytę można nabyć kontaktując się bezpośrednio z zespołem, tel. 660 161 006, email: roman@badenski.pl lub z wydawcą, Kujawsko-Pomorskim Centrum Kultury w Bydgoszczy. Cena wydawnictwa 30 zł (oraz dodatkowe 7 zł wysyłka).

Willie Mae Unit to akustyczne trio będące owocem pracy muzyków o różnych doświadczeniach i różnej muzycznej wrażliwości, dla których wspólnym mianownikiem jest amerykański folk.

Akustyczna gitara fingerpicking i silny, bliski estetyce przedwojennych mistrzów bluesa śpiew współgra z wirtuozerską harmonijką ustną, całości dopełniają gitary rezofoniczne w technikach slide i lap-style.
Trio nawiązuje do twórczości bardzo różnych i niekoniecznie bluesowych mistrzów jak Ben Harper, Jerry Douglas, Tim O’Brien, Mississippi John Hurt, Robert Johnson, Doc Watson, Keb Mo’.

Pomimo że muzycy Willie Mae Unit pochodzą z różnych miast a na co dzień związani są z innymi projektami muzycznymi, trio zagrało już na największych polskich festiwalach, między innnymi: Suwałki Blues Festival, Rawa Blues Festival, Olsztyńskie Noce Bluesowe Warsaw Blues Night (jako support przed Golden State Lone Star Revue).

Grupę Willie Mae Unit tworzą:

Wojciech Hamkało – śpiew, gitara akustyczna
Na scenie bluesowej od 20 lat, współpracował m.innymi z GreenGrassem, Wiesławem Kryszewskim oraz Dariuszem „Kosmą” Chrościelewskim.
W 2004 zakłada akustyczny Yellow Cab. W tym samym czasie podejmuje współpracę z grupą Blue Sounds, którego gitarzystą z krótką przerwą jest do dziś. W roku 2010 wspólnie z gitarzystą Jackiem Piotrowskim zakłada Fanny Kaplan, zespół wykonujący elektrycznego bluesa z domieszką funky. W tym samym czasie otrzymuje propozycję współpracy z nowo powstałą włocławską formacją My Band. Zespół w formule big bandu wykonuje utwory utrzymane w klimacie jazzu oraz jazz rocka.
Rok 2012 to powrót do akustycznego grania i Willie Mae Unit.

Roman Badeński – harmonijka ustna
Laureat konkursu harmonijki na Festiwalu Harmonijki Ustnej Harmonica Bridge Bydgoszcz-Toruń (2006) oraz wraz z zespołem The Moongang laureat m.in. konkursu zespołów rockowych na Festiwalu Muzycznym im. Ryśka Riedla w Chorzowie (2010). Regularnie w czołówce ankiety Blues Top prestiżowego pisma Twój Blues w kategorii Harmonijka Roku.
Nagrania Romka Badeńskiego trafiły na płyty prezentujące utwory czołowych polskich wykonawców bluesowych „Antologia Polskiego Bluesa” cz. II oraz cz. III („Czarodzieje Harmonijki”). Utwory z jego udziałem prezentowane były m.in. przez Wojciecha Manna w TVP2 oraz Piotra Barona w radiowej Trójce.
Występował na większości festiwali bluesowych w Polsce, w tym dwukrotnie na dużej scenie Rawa Blues Festival (2009, 2011). Koncertował również za granicą (Holandia, Belgia, Niemcy, Luksemburg, Chorwacja, Szwecja). Posługuje się biegle techniką overbending (granie w 12 tonacjach na harmonijce diatonicznej).
Występował z czołówką polskiej sceny bluesowej i jazzowej, m.in. Markiem Napiórkowskim, Olo Walickim, Romanem Puchowskim, Jackiem Spruchem, Jackiem Jagusiem, Magdą Piskorczyk. Uczestnik wielu projektów spod znaku bluesa, soulu, jazzu i funky, muzyk sesyjny, nauczyciel gry na harmonijce ustnej na warsztatach w Polsce i Chorwacji.

Jędrzej Kubiak – gitary rezofoniczne
Gitarzysta specjalizujący się w instrumentach rezofonicznych wszystkich typów (tricone, spider, biscuit), posługujący się wszystkimi związanymi z nimi technikami: fingerpicking, slide, lap-style, otwarte stroje.

Pierwszy dobrzysta z Polski na legendarnym już Dobrofest w słowackiej Trnavie i na jego późniejszym odpowiedniku, Amistar Resofest w Czechach. Laureat większości bluesowych festiwali w kraju, zdobywca wyróżnień i nagród publiczności.

Muzyk uniwersalny, jego brzmienie słychać na płytach spod znaku folku, awangardy, bluesa, bluegrassu, popu i poezji śpiewanej. Solowa płyta Jędrzeja „Shortsighted” (2011) została doskonale przyjęta przez krytykę, przyczyniając się do złamania stereotypu gitary dobro jako instrumentu przydatnego jedynie w bluesie i country.

Wykłada na warsztatach, prowadzi konsultacje, z jego publikacji korzystają setki muzyków pragnących dowiedzieć się więcej o gitarze dobro. Serwisuje i buduje rezofoniki dla gitarzystów z całego kraju, miłośnik amerykańskiego folku i przedwojennych instrumentów firmy National. Stypendysta Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego w dziedzinie muzyki i opieki nad zabytkami.

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.