Agencja Koncertowo – Wydawnicza Delta zaprasza na trasę koncertową formacji Dave Herrero & The Hero Brothers Band.
Dave Herrero & The Hero Brothers Band:
– Dave Herrero – gitary, śpiew
– Ed Strohsahl – bas
– Greg Smokey Campbell – perkusja
Terminy koncertów:
18.07 Krosno Hotel Nafta
19.07 Kraków Mile Stone
20.07 Dobromierz Piknik Rodzinny
21.07 Rybnik Rybnik Blues Festival
22.07 Warszawa Centralny Dom Qultury
23.07 Olsztyn Dobranocki Bluesowe
24.07 Elbląg Mjazzga
25.07 Gdynia Blues Club
26.07 Usti nad labem (CZ) Strekovske hudebni leto 2013
28.07 Chorzów Sztygarka
31.07 Olomouc (CZ) Bounty Rock Cafe
1.08 Bratisłava (SK) Muzeum Obchodu
2.08 Prerov (CZ) Blues nad Becvou
3.08 Tasov (CZ) Beseda u Bigbitu
5.08 Toruń Pamela
7.08 Brno (CZ) Stara Pekarna
9.08 Budapest (H) Sziget
10.08 Skalica (SK) Hudba w Meste
Charyzmatyczny gitarzysta, wokalista i kompozytor Dave Herrero udziela się muzycznie od ukończenia 18 roku życia. Jak mówi, muzyka jest w jego rodzinie wielopokoleniową tradycją – już dziadek, mieszkający jeszcze nie w Stanach, a w Republice Dominikany (skąd pochodzi rodzina Herrero), prowadził orkiestrę, która zagrała na Światowych Targach w Nowym Jorku w 1939 roku.
Choć pierwsze kroki stawiał mieszkając na Florydzie, z miłości do elektrycznej gitary szybko przeprowadził się do Austin w Teksasie, gdzie na dobre rozpoczęła się jego muzyczna „edukacja” – czyli granie z Marcią Ball, Sethem Walkerem, czy Lazy Lesterem. Szybko przyszły zagraniczne angaże, dzięki którym Dave trafił do Bośni, Macedonii, Skandynawii i na Węgry. W 2004 zdecydował się na kolejną przeprowadzkę – tym razem do Chicago, gdzie mieszka i tworzy do dziś. Jest nie tylko aktywnym członkiem tamtejszej sceny bluesowej, ale pracuje też dla potrzeb telewizji (komponuje i nagrywa muzykę dla programu „Oprah”) i udziela się jako producent (ostatnio przy okazji płyty legendy chicagowskiej sceny bluesowej, Jimmy’ego Burnsa, „Stuck in the Middle”).
Jego największy atut? Oprócz charakterystycznego, lekko zachrypniętego wokalu i łatwości w nawiązywaniu kontaktu z publicznością – umiejętność wykorzystania znajomości bluesowej klasyki, i przełożenia jej na własny muzyczny język. Dzięki temu w czasie jego koncertów nie usłyszymy wyświechtanych bluesowych przebojów. Jeśli już gra materiał zapożyczony, są to zazwyczaj mniej znane kompozycje, co do zasady jednak jego występy składają się prawie w całości z autorskiego materiału. Ten też usłyszymy na najnowszej płycie, nad którą artysta właśnie pracuje.