W tym numerze magazynu JazzPRESS Aya Lidia Al-Azab poświęciła „Bluesowy zaułek” płycie „Live at Pamela Blues” zespołu Mark Olbrich Blues Eternity.
Bohaterem okładki wakacyjnego numeru jest Piotr Wyleżoł – klasycznie wykształcony pianista jazzowy. A także: dział specjalny poświęcony Festiwalowi Jazz Wolności powered by Lotos, rozmowy JazzPRESSu (Piotr Wyleżoł, Grzech Piotrowski, Terri Lyne Carrington i Aga Zaryan), płyty, koncerty, festiwale i felietony.
Bluesowy Zaułek – Aya Lidia Al-Azab – Mark Olbrich Blues Eternity, czyli jak zrozumieć bluesa /fragment/:
W kwietniu ukazała się reedycja płyty winylowej Mark Olbrich Blues Eternity – Live at Pamela Blues, będąca zapisem z koncertu w toruńskim Hard Rock Pubie Pamela, który odbył się 10 czerwca 2013 roku. Doskonały skład z Jimmym Thomasem na czele zdecydował się nagrać standardy bluesowe we własnej aranżacji. Czyżby kolejne niczym niewyróżniające się wydawnictwo, prezentujące dobrze wszystkim znane utwory? Jednak Mark Olbrich miło mnie zaskoczył.
Fascynacja bluesem zatacza koło. Zainteresowanie Brytyjczyków spuścizną Afroamerykanów dało początek fali rock’n’rolla w Europie. To dzięki nim Amerykanie do
cenili swoją muzykę, odkryli ją na nowo. Zaczęły powstawać zespoły bazujące na bluesie, dziś znane jako największe w muzyce rozrywkowej.
Cały artykuł przeczytacie w najnowszym JazzPRESS (str. 147) – LINK /.pdf/